Wij zorgen goed voor onze medewerkers. Dat zie je terug in onze arbeidsvoorwaarden.
Wij vinden het belangrijk dat jij met plezier en energie je werk kunt doen. Naast de vaste arbeidsvoorwaarden waar je vanuit de provinciale sector recht op hebt, bieden wij ook aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden. Denk aan opleidingsmogelijkheden, een fietsleaseplan en een ruime vergoeding voor je ov-reiskosten. Daarnaast ontvang je een vitaliteitsbudget waarmee je bijvoorbeeld een tegemoetkoming kunt krijgen voor je sportabonnement.
Ook krijg je een Individueel Keuzebudget. Hiermee bepaal je zelf welke arbeidsvoorwaarden je wilt benutten en welke niet. Je kunt het budget flexibel laten uitbetalen of gebruiken om extra vakantiedagen te kopen. Zo heb je de vrijheid om je arbeidsvoorwaarden af te stemmen op jouw persoonlijke situatie.
Een volledige werkweek bij ons bestaat uit 36 uur. Kies je ervoor om meer te werken dan dat, dan bouw je automatisch ATV-uren op (arbeidstijdverkorting). Deze extra verlofuren kun je gedurende het jaar flexibel inzetten op momenten die jou uitkomen. Zo heb je meer grip op je werk-privébalans.
Je salaris is gebaseerd op het functiegebouw van de CAO voor de provinciale sector. Elke functieschaal kent een minimum- en maximumsalaris. Afhankelijk van je functie word je ingeschaald in de bijbehorende schaal.
De salarisschalen zijn transparant: bij al onze vacatures vermelden we altijd de bijbehorende salarisschaal en de exacte range. Deze zijn vooraf vastgesteld en bieden duidelijkheid over wat je kunt verwachten.
Naast je salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Dit budget bedraagt 22,37% van je bruto maandsalaris en bouw je maandelijks op.
Het IKB bestaat uit:
Je kunt zelf bepalen hoe je dit budget inzet. Zo kun je het (deels) laten uitbetalen, gebruiken om extra verlofuren te kopen of uitruilen voor fiscaal voordeel, bijvoorbeeld voor reiskosten of een sportabonnement. Op deze manier biedt het IKB je de vrijheid om keuzes te maken die passen bij jouw persoonlijke situatie.
Als medewerker van de provincie krijg je, bij een dienstverband van minimaal zes maanden, een Persoonlijk Budget voor Duurzame Inzetbaarheid (PBDI). Dit budget bedraagt € 6.000 per periode van vijf jaar en is bedoeld om jouw inzetbaarheid op de lange termijn te ondersteunen. Je kunt het budget gebruiken voor verschillende doelen die bijdragen aan jouw duurzame inzetbaarheid, zoals:
Duurzame inzetbaarheid verschilt per persoon. Daarom is het belangrijk om hierover het gesprek aan te gaan met je leidinggevende. Samen stel je een duurzaam inzetbaarheidsplan op. Dit plan is nodig om het budget te kunnen gebruiken. Het PBDI kun je bijvoorbeeld inzetten voor opleidingen, sportactiviteiten of coaching.
Ook is het mogelijk om vitaliteitsuren te kopen, ongeacht je leeftijd. Deze uren kun je besteden aan activiteiten die jouw duurzame inzetbaarheid versterken. De voorwaarden voor het verkrijgen van vitaliteitsuren verschillen wel per leeftijdsgroep. Alle details over het inzetten van je PBDI vind je terug in hoofdstuk 9 van de CAO provinciale sector.
De Provincie Academie is een leerplatform met een uitgebreid cursusaanbod gericht op jouw persoonlijke en professionele ontwikkeling. Als medewerker van de provincie kun je deelnemen aan diverse trainingen en workshops die passen bij jouw ambities en behoeften. Het aanbod varieert van vakinhoudelijke cursussen tot persoonlijke ontwikkelingsprogramma’s, zodat je jouw loopbaan verder kunt vormgeven en versterken.
Wij moedigen medewerkers aan om met de fiets of het openbaar vervoer naar het werk te komen. Parkeren bij het provinciehuis is daarom niet mogelijk en er wordt geen kilometervergoeding voor woon-werkverkeer gegeven.
Reis je met het OV? Dan vergoeden wij 75% van de gemaakte kosten. De resterende 25% kun je fiscaal voordelig uitruilen met je IKB.
Fiets of loop je naar het werk? Dan ontvang je maandelijks een kleine vergoeding. Ook kun je de aanschaf van een fiets betalen met je IKB of gebruikmaken van de leasefietsregeling.
Wij zijn aangesloten bij het Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds (ABP). Daardoor zijn al onze medewerkers verzekerd voor verschillende pensioenregelingen, zoals het ouderdomspensioen en het nabestaandenpensioen.
Wij bieden onze medewerkers de mogelijkheid om feestdagen aan te passen. Vallen de standaard feestdagen op een doordeweekse dag? Dan mag je deze elk jaar inruilen voor andere algemene, religieuze of culturele feestdagen die voor jou belangrijk zijn. Zo zorgen we ervoor dat je altijd kunt genieten van de momenten die er echt toe doen.
Registreer jezelf, houd overzicht over je sollicitaties, maak een job alert aan en ontvang vacatures in je mailbox